En sak jag inte skulle vilja göra i Thailand är att köra i trafiken. Det är verkligen hur hemskt som helst! 
Varje gång man är ute ser man en moped med nästan en hel familj som åker på den. Oftast har bara en av dessa hjälm. Guiden berättade att det knappt finns hjälmar att köpa till barn. Därför får man oftare se vuxna med hjälm än barn. Tror jag aldrig såg någon unge med hjälm. 
Det värsta var nog när man såg en mamma sitta med en nyfödd på en moped medans pappan körde. Rysningar längs hela kroppen! 
 
En gata i Ao nang. Såg lugnt ut i trafiken just då. 
 
 
Det finns annorlunda polisbilar. Om man nu ska kalla detta för en bil ;)
 
I Krabi Town hade de i alla fall snygga trafikljus.
 
En bild jag tog när jag själv åkte Tuctuc. 
 
Jag och min familj åkte tuctuc många gånger. Det var en skön känsla och så fick thailändarna lite pengar också :)
 
 

Kommentera

Publiceras ej