Glömde berätta om hur det var att fira nyår i Thailand. Vi var där trots allt under jul och nyår. Kan säga att det var en häftig känsla att veta att medan alla står och fryser i Sverige i väntan på att klockan ska slå tolv så står man på en strand med bara ben och en massa goa människor! 
 
Nyår började med att vi åt mumsig frukost på hotellet ( som jag saknar otroligt mycket!). 
Vi bestämde oss för att ta det lugnt på dagen eftersom vi skulle åka hem dagen efter. Förstår fortfarande inte hur jag kunde sätta mig på flyget tillbaka hem mot kylan och mera plugg. Och hur tar man det lugnt på bästa sätt? MASSAGE! 
En timme i paradiset då någon masserar mig så att jag får rysningar är inte fel. Funderade nästan på att ta med mig en massörska hem till Sverige. 
På kvällen hade vi bokat bord på en finare restaurang som blev en favorit. Super god mat och fin miljö. Efter restaurangen drog vi till en bar där vi satt innan det var dags att gå ner till stranden. Hela stranden var proppfull med folk! Det var hur många som helst som stod där på stranden och var hur lyckliga som helst. Att räkna ner med en massa människor och sedan skjuta iväg raketer eller släppa iväg sina lyktor medan alla skriker "Happy New Year" var en av mina bästa ögonblick. 
 
Det var inte sista gången jag firade nyår utomlands!
 
 
Nöjd tjej efter massage. 
 
Nästa stopp? Starbucks! Alltid lika gott. 
 
Förrätt - Hummersoppa. Jag som aldrig äter soppor blev till och med nästan kär ;)
 
Huvudrätt - Lamm med potatis och några såser. Kommer inte ihåg helt säkert men även detta var gott. 
 
Efterrätt - vet inte riktigt vad det heter men efterrätt är väl alltid efterrätt? Alltså onyttigt men gott ;)
 
Lillebror fick istället glass, den var inte fel den heller :)
 
Fullt med folk på stranden. 
 
Folk som släpper upp lyktor, även vi gjorde det på julafton och nyår. 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej