Bara jag som tycker att det går riktigt fort? Det är redan Lucia!
Blir nog ingenting speciellt idag, förutom att det är Lucia i skolan. Tråkigt när man inte själv sjunger för föräldrarna hemma, det var roligare när man var liten ;)
 
Den Lucia-dagen jag kommer minnas resten av mitt liv är nog då jag bestämde mig för att sjunga för min kusin som var och hälsade på. Innan jag skulle till skolan gick jag upp tidigt, bytte om till lucialinne och tände ljuset. Sjöng så vackert som jag bara kunde och var riktigt glad. Tills jag kom hem och min kusin berättade: Arina, hade en riktigt konstig dröm inatt! Du kom in i rummet klädd som en ängel och sjöng hur falskt som helst! 
 
Kan väl berätta att mitt leende försvann en liten stund efter att jag hade hört om hennes "mardröm". Några år senare är detta däremot hur kul som helst och jag skrattar varje gång jag tänker på det. Har någon av er roligt Lucia-minne? :)
 
Jag?
 

Kommentera

Publiceras ej